Veel gestelde vragen

Hieronder vind je een overzicht met veel gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen, neem dan contact op met onze klantenservice. Zij zijn bereikbaar op 0184-41 25 62 of via info@hartogwonen.nl.

CONTACT

Hoe kan ik contact opnemen met Hartog Wonen?

Voor al uw vragen over de collectie, kan je contact opnemen met één van onze filialen óf met onze klantenservice in Sliedrecht 0184-41 25 62

Ik heb een bestelling gedaan. Hoe kan ik een wijziging doorgeven?
Heb je een vraag over jouw bestelling, wil je een adreswijziging, telefoonnummer of e-mailadres doorgeven, de levertijd indicatie aanpassen* of heb je een vraag van financiële aard? Neem dan contact op met onze klantenservice op telefoonnummer 0184-41 25 62, bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 - 16.00 uur of stuur een e-mail naar info@hartogwonen.nl.

*Vanzelfsprekend stellen wij alles in het werk de overeengekomen levertijdindicatie (als vermeld op de kopie van uw order) te realiseren. Mocht er onverhoopt tóch een kink in de kabel komen, zullen wij je hierover altijd schriftelijk op de hoogte stellen. Heb je na ontvangst van een dergelijk bericht nog een vraag of opmerking, neem dan contact op met onze klantenservice in Sliedrecht, telefoon 0184-41 25 62.

Waar kan ik informatie inwinnen over de bezorging?
De afspraak voor de bezorgdatum maken wij schriftelijk, telefonisch of per SMS met jou. Heb je hier een vraag of opmerking over, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met onze klantenservice in Sliedrecht, 0184-41 25 62 of per mail naar info@hartogwonen.nl.

Voor een tijdsindicatie voor leveringen door RMT kan je één dag voor bezorging hier jouw ordernummer invoeren, je ziet dan in welk dagdeel de bezorging bij jou plaats zal vinden.

Een deel van onze collecties (o.a. Auping, Tempur en Stressless) wordt door ons eigen transport verzorgd; in dit geval kan je één dag voor de afleverdatum contact opnemen met ons centrale informatienummer 0184-41 25 62 voor een tijdsindicatie.

 

KLANTENSERVICE

Hoe kan ik de klantenservice bereiken?

De klantenservice is telefonisch bereikbaar op 0184-41 25 62 van maandag t/m vrijdag van 9.00 - 16.00 uur of stuur een e-mail naar info@hartogwonen.nl.

Waar kan ik terecht met een probleem / klacht na levering van mijn bestelling?
Indien je ná aflevering een probleem hebt met een door Hartog Wonen geleverd  meubel, klik dan hier om per e-mail contact op te nemen met onze serviceadministratie.

Op deze manier kan je niet alleen het probleem zo duidelijk mogelijk in jouw eigen woorden beschrijven, maar heb je ook de mogelijkheid beeldmateriaal (foto’s) digitaal mee te sturen zodat wij jouw serviceverzoek zo snel mogelijk in behandeling kunnen nemen.

Voor alle artikelen waarop je een All-in-HouseService garantie hebt afgesloten geldt een afwijkende procedure voor de melding en verdere afhandeling van jouw serviceverzoek. Raadpleeg hiervoor de bij aankoop ontvangen brochure of bekijk de contactgegevens op het All-in-House Service certificaat.

Is Hartog Wonen een CBW-erkende winkel?

Ja. Het feit dat Hartog Wonen een CBW-erkende winkel is, biedt jou als consument bij de koop vele voordelen en vooral zekerheid.

 

LEVERING

Hoe laat wordt mijn bestelling geleverd?

Voor een tijdsindicatie voor leveringen door RMT kan je één dag voor bezorging hier uw ordernummer invoeren, je ziet dan in welk dagdeel de bezorging bij jou plaats zal vinden.

Een deel van onze collecties (o.a. Auping, Tempur en Stressless) wordt door ons eigen transport verzorgd. In dit geval ontvang je één dag van tevoren een SMS-bericht van ons met daarin een tijdsindicatie. Heb je vragen over de levering kan je één dag voor de afleverdatum contact opnemen met ons centrale informatienummer 0184-41 25 62.

Welke manieren van betalen zijn er mogelijk bij levering?

Onze bezorgdienst heeft de beschikking over een mobiele PINautomaat, zodat je geen contant geld in huis hoeft halen. Dit mobiele pinautomaat is geschikt voor reguliere Nederlandse en buitenlandse pinpassen, maar niet voor creditcards.


ZITMEUBELEN

Mijn bank zit een stuk minder comfortabel dan de bank in de winkel. Hoe kan dat?
Een zacht, comfortabel zitmeubel produceren, is omslachtiger om te ontwikkelen dan een hard zittend meubel. Gelukkig heeft de technologie van elastische materialen enorme vorderingen gemaakt en wordt deze technologie je nu aangeboden als consument. Je zit het comfortabelst in een zitmeubel wat zich aan je lichaamshouding aanpast. Het is rustgevend en zowel fysiek, als psychisch gezond. Hard zitten op een kantoorstoel of eetkamerstoel is gebruikelijk, maar thuis op de bank is het prettig als je lichaam zich volledig kan ontspannen. Het zitmeubel past zich aan je lichaam aan. De hoogwaardige elastische producten zijn zo ontwikkeld, dat zij zich vrij langzaam en behoedzaam aan je lichaam gaan aanpassen. Naar gelang de frequentie van de gebruiksduur, temperatuur en lichaamsgewicht, zal gemiddeld na 3 tot 6 maanden de optimale zachtheid worden bereikt. Na deze eerste gebruiksperiode wordt het comfortniveau optimaal en blijft het jarenlang stabiel.

Ik heb plooivorming bij mijn zitmeubel. Is dit acceptabel?
Dit is steeds een moeilijk punt. Aan de ene kant wil men een zacht zitcomfort, maar anderzijds zou men willen, dat de kussens en het leder er altijd even glad en strak uitzien. Zoiets is onmogelijk. Alleen wanneer men de bekledingsmaterialen op een harde ondergrond, zoals een steen of een plank spant, zal deze nooit rimpelen of plooien. Stoffeert men echter de bekledingsmaterialen op een zachte en/of soepele vulling en/of vering, dan zal de stof cq. het leder langzaam de vorm aannemen Bij normaal gebruik ontstaan rimpelingen. Je merkt dat vlak bij de armleuning het meest gezeten wordt. Vergelijk dit met lederen schoenen. Plooien van het leder in de schoen is een heel natuurlijk iets. Al na een paar dagen ontstaan er rimpels in de schoenen. Dat is voor een zitmeubel niet anders. Ook bij minder strakke, nonchalantere modellen is het goed zichtbaar op welke plaats het vaakst gezeten wordt.

a. Lederen bekleding
Leder is een natuurproduct met buitengewone eigenschappen en is zeer geschikt voor zitmeubelen. Als consument heb je al behoorlijk wat ervaring met leder. Je draagt immers lederen schoenen of kleding.  Je weet dus dat nieuw leder wat stugger is en ook je zitmeubel is in het begin gladder en strakker.  Met het verzachten van de vulling en veringmaterialen, ga je iets dieper wegzakken in je zitmeubel. Het leder past zich dan ook  aan en rekt altijd mee, zodat er plooien ontstaan wanneer je opstaat. Die plooivorming zal toenemen totdat de optimale zachtheid van foam, veringbanden en watten is bereikt na ongeveer 3-6 maanden. Dit is in het ontwerp ook bewust zo voorzien. Hoe harder de vering, hoe gladder het leder. Hoe zachter het zitmeubel, hoe meer plooien er zijn.

b. Stoffen bekleding
Stoffen zijn zeer verschillend. Naargelang de vezels die in de garens zijn gebruikt en de manier van weven, varieert de elasticiteit. Dit zorgt ervoor dat de stof minder of meer plooien gaat vertonen, naarmate de oorspronkelijke hardheid van het zitmeubel verandert. Toch zijn ook hier plooien een normaal verschijnsel. De plooivorming stabiliseert zich wanneer je zitmeubel zijn optimale zachtheid heeft bereikt.

Op welk lichaamsgewicht is een zitmeubel gemiddeld berekend?
Bij het produceren van zitmeubelen wordt er gerekend met gemiddelde waarden. Bij een lichaamsgewicht van 90 à 100 kg zijn de meeste zitmeubelen in de buurt van hun limiet en is het raadzaam om advies te vragen.

Kan ik staan op mijn zitmeubel?

Een zitmeubel is niet gemaakt om op te staan of om te gebruiken als trampoline. De vering wordt dan plaatselijk sterk overbelast. Een vakman kan direct vaststellen wanneer een breuk is ontstaan door verkeerd gebruik, waardoor de garantie vervalt.

Hoe kan ik het beste zitten op mijn zitmeubel?

Een comfortabel zitmeubel is juist ontworpen voor een normale ontspannen zithouding. Maak volledig gebruik van de zitting en laat je lichaam volledig steunen tegen de rugleuning. Ga niet systematisch op de voorste rand van het zitkussen zitten of op de rand van de armleuning. Dan ga je het zitkussen of de armleuning op den duur sterk vervormen.

Kan ik mijn bank gebruiken om op te slapen?

Je bank kan gebruikt worden om even in te dutten. Een bank is echter nooit een volwaardig bed. Vooral bij leder is de grote hoeveelheid transpiratiedamp, die het lichaam tijdens een nacht slapen afgeeft, bij herhaling echt schadelijk.

Is een zitmeubel geschikt voor huisdieren?

Het meubel is niet gemaakt voor honden of katten. Laat liever geen huisdieren op je zitmeubel tenzij je het meubel extra beschermt. Vooral de bekleding wordt door huisdieren soms erg beschadigd.

Video's over eigenschappen van meubelen en tips voor het onderhoud

Voor meer uitleg en tips verwijzen wij je naar onze video's. Bekijk hier de video's met daarin de uitleg van de eigenschappen van verschillende materiaalsoorten. De video's met tips voor het onderhoud van je meubelen, bekijk je hier.


LAAGSTE PRIJSGARANTIE

Wat houdt de laagste prijsgarantie in?
Bij Hartog Wonen kun je altijd terecht voor een goed en eerlijk advies van ons vakkundig personeel. Bij Hartog Wonen hoef je je dus nooit af te vragen of je teveel betaalt voor je nieuwe meubelen, je profiteert namelijk van de laagste prijsgarantie. Dit houdt in dat je recht hebt op teruggave van het prijsverschil indien een gekocht product elders goedkoper aangeboden wordt.

De laagste prijsgarantie van Hartog Wonen kent een aantal voorwaarden. Bekijk deze voorwaarden hier.